• Ring 077-421 88 88
  • Söker jobb
  • Logga in

FAQ

Vanliga frågor

För dig som söker jobb
Absolut! Gå med i vår webblösning och presentera din kompetens och erfarenhet. Intresserade kunder har sedan möjlighet att kontakta dig för uppdrag.
Absolut, det finns inga hinder att ta jobb på hemlyftet oavsett om du redan har ett jobb, är student eller bara vill jobba lite extra.
När du skapar ditt konto får du fylla i kontaktuppgifter och annan information för att ge en bra beskrivning av dig själv. Det är viktigt att du presenterar dina kunskaper och din tidigare erfarenhet. 
Nej, våra koordinatorer går igenom varje konto och kvalitetssäkrar. Alla konton godkänns inte.
Bl.a. kontroll av alla registrerade uppgifter, utbildning, erfarenhet, referenser och eventuellt utdrag från Polisens belastningsregister.
Ja, kunderna kan skicka e-post med sina önskemål och frågor. 

Nej, du får jobberbjudande som du kan ta ställning till. Du har alltid möjligheten att tacka nej.
Ja, kunderna kan också boka direkt på ditt schema om du tillåter det.
Det kostar ingenting!
Vi sköter alla betalningar. Du får inte betalt från kunderna, utan från oss.
Nej, alla betalningar går via hemlyftet.
När du har en komplett profil, och vi har kvalitetssäkrat dina uppgifter, då blir du synlig för alla kunder som söker personal. Våra kunder kan välja att kontakta dig direkt och då får du en e-post med en förfrågan. Ett annat sätt är att en kund skickar förfrågan till oss på hemlyftet och då kontaktar vi dig och frågar om du är intresserad av jobbet. En bra förutsättning för att en kund ska välja just dig är att ha en bra profil och bra referenser.
Din lön kommer från våra samarbetspartner som är egenanställningsföretag. De sköter allt som har med din lön, avdrag m.m. och ser till att allt kommer med i din deklaration. Din anställningsform blir egenanställning.
Absolut, meddela oss vilket bolag du vill använda genom att skriva till supporten, support@hemlyftet.se.
När du blir erbjuden ett uppdrag så får du också ett timpris (timlön) för ditt jobb, du har också möjligheten att ge ditt eget pris eller att tacka nej om du inte är nöjd.
Du är alltid försäkrad när du tar uppdrag via hemlyftet, så länge hemlyftet är informerad om detta. När ett jobb bokas in på ditt schema så informeras alla parter och du blir automatisk försäkrad. Om du blir kontaktad via telefon/sms, Skype eller på något annat sätt utanför hemlyftets hemsida och tar ett uppdrag så måste du boka in jobbet i ditt schema eller informera hemlyftet innan du påbörjar jobbet. Det gör du genom att skriva till supporten, support@hemlyftet.se.

För dig som söker personal
Ja, det har du! Här har du tillgång till våra listor med duktiga medarbetare som du kan gå igenom och jämföra själv.
Det finns två sätt,
1) Skicka in en förfrågan. En koordinator från hemlyftet hjälper dig att hitta den rätta och presenterar bästa alternativen.
2) Om du har hittat din favorit kan du själv gå in på dennes profil och skicka en förfrågan direkt. 
Det finns utförlig information om varje person med kompetens och erfarenhet. Man kan också läsa omdömen från deras tidigare uppdrag. Dessutom har alla listade personer gått igenom hemlyftets kvalitetskontroll.
Absolut! Vi ordnar ett personligt besök utan kostnad. Man kan boka in ett besök med barnvakten direkt eller så bokar man ett besök med en koordinator från hemlyftet som hjälper dig i att hitta rätt person för uppdraget.
Du kan välja det som passar dig bäst. Prata med personen du är intresserad av och denne bokar in tiden i sitt schema. Du kan även skicka meddelande till oss på support@hemlyftet.se så ordnar vi allt.
Nej, du betalar inte barnvakten utan betalar oss.  Du kan får en samlingsfaktura i slutet på månaden för alla uppdrag som är utförda under månaden.
Du kan alltid kontakta oss och berätta om vad som inte har fungerat så får du kompensation.
Nej, men det vore bra om du gör det. Man bör alltid lämna ett omdöme och utvärdera personalens arbetsinsats.